Wednesday 3 July 2013

peti sejuk yg xsejuk...

cerite pasal barangan eltrik mmg aku teruja n one of my faberet.. selain interior design  hehhehhe.. tp kli ni aku nk cerite sikit pasal peti sejuk, xpasal2 kan... tetibe je nak cerit pasal peti sejuk kan..mimpi ke aku ni hahahah.. xla sebegini rupanya... aku kan dah duk uma sewa ( uma tumpangan) yela sementara abg aku kerje jauh huhuhuhu..susah tau tp xpela sabrkan je.. doakan lekas dpt blk cni ek, klo xdpt blk aku nk terpekasa kna ikut.. huhuhu...
kla xnak crite banyak.. salah satu reason aku bli pti sejuk ni nk tau nape??? hah jawap la.. klo dpt jawap aku bagi rm 20 sen je kikikiki...padahal uma aku dah ade peti sejuk tersergam beso dah... SEBAB UTAMANYE IALAH.......................  utk simpan bekalan ms kt uma sewa la... pada aku susah klo xde speti sejuk daripada xde mesin basuh.. ikut org la kan...nk dijadikan ceirte aku  gla survey2.. tup2 aku trus g kempas teringt ade kedai atas bukit tu yg jual  brgan eltrik.. trus aku terjah.. nampak pulak satu  peti sejuk ni masih barupadahal second..aku beli yg second je yg murah2 je,  lgipun xkai lama..kejap je.. just survey2 je.. sempatla aku tgk2 kt tempat lain
tp pasa kau survey  kla aku putuskan aku trus je bli peti sejuk niyg kt kedai kempas ni,ape tah nama kedai die lupala... die kedainye btul2 atas bukit tepi sekali... k jom tgk gmbr peti sejuk ni

ni  dia harganye.. cube teka.. cuma rm380 je, tupun xleh tawar dah... mahal gak kan... nk cri yg rm100 je xde...

tgk la dalamnye... mmg bercahaya...


pandagan sisi.. namapak baru kan... tp nnt ade satu ceirta ku nk cerite... TUNGUUUUUUUUUU...

pandangan hadapan... kilat , licin.....


hah puas kan tgk gambar pti ais ni..nk dijadikan ceirta lps je cina tu hntr uma. aku pun xlah tgk2 sgt, cume roomate aku je yg tgk... lepas  je 3 ari hah.. romate aku gtau ats bwh pintu xsejuk.. pulak knpe ek??/ aku balik je terus cek..btul n sah.......... XSEJUK!!!!...

 GERAM N geramm segt kt cina tu...aku cal nak pulang die ckp dah xde gerenti.. eiiiii... nak xnak aku terpaksa la cri tukang reapir peti sejuk ni, so dptla cik abg aku crikan kt intenet nama die SAM cina gak hensom orgnye  ni no pon org tu  0167108161..kna ganti 2 barang  kna la caj tersangat la mahal adoiiiiiiiiiiiiiiii.. rm 280, klo aku tau terus je beli yg baru... sian kt roomate aku...

xpasl2..

kla nk bg pengajaran sikit kt anda semua  yg budiman, lain kli klo nk beli peti sejuk beli yg ori ginal... jg jd mcm aku ek.... hahhahah..

kla babai xleh lama, nak settelkan kerja  , sambung lain kali ek

 huhuhu........................... TATATA.... TATA................




No comments:

Post a Comment