Sunday 21 July 2013

Credit Card....$$$$$$33#...

" senang je pakai ni  ringan, xberat, boleh selet dalam wallet, senang nk bawak , just on one swap jer" tula kata2 org bank kan...  k kli ni aku nk cerite pasal  gmbr kt atas tu.. agak2 cube teka ape die??
klo budak sekolah xtau sgt kot.... klo org dah kerja ade duit mesti tau... okla pd yg xtau aku kongsikan  ttg gmbr tu eh.. tu namanya KAD KREDIT.... kasi ingt sikit yek.. kada kredit ,, mne2 bank menawarkan kad kredit... maybank, rhd, citibank mcm2 la...aku dulu xpernah kai kad ni n dah mmg aku pun xsuka dgn kad ni..  pada ku tafsirkan  dalam kepala ku ni..kira mcm hutang senyap2 la.. swap dlu byr kemudian, mungkin dah sikap aku yg xsuka berhutang, so aku xbpe nk pakai sgt kad ni.. kata org  yg pernah aku dgr laorg ckp kt  PAPER METRO xsilap aku.. org yg gun akad ni mcm org ken apenyakit kencing manis... dalam diam guna  terus merebak..akhirnye memakan diri sendiri.. eiiiiiiiiiiiiii.. BAHAYAAAAAAAAAAAA...............


Pada org yg baru nk mula kerja dgn blum stabil kewangan $$ jgn sesekali gun akad ni, kang aku lempang karang.. kang xsilap main swawp je tau2 kt sttment cecah 20k, hah sape nk btgungjawap...eiiii takut la...
 kl axnakla marah2 bln posa ni, aku  just nk sharing ilmu n ape yg aku tau drpda intenet
top-tip penggunaaan kad kredit  daripada memetik sumber dari AKPK...
ni die linknye
http://www.akpk.org.my/my/pembelajaran/tip-dan-artikel/articletype/articleview/articleid/122/tip-tip-pengurusan-kad-kredit



nipulak arikel  mengenai  org yg berhutang :-
http://www.akpk.org.my/my/pembelajaran/tip-dan-artikel/articletype/articleview/articleid/122/tip-tip-pengurusan-kad-kredit


dan yg ni  panduan mengurangkan hutang
http://www.akpk.org.my/my/pembelajaran/tip-dan-artikel/articletype/articleview/articleid/122/tip-tip-pengurusan-kad-kredit


kla just nk nasihat  sikit, kepada yg gun akad kredit ni berbijakla berbelanja, rancang keperluan..n yg penting  dan INGAT.... byr hutang yek jgn lupa


okla   da~ da ~ dadadaa~~~~

No comments:

Post a Comment