Wednesday 5 December 2012

pelan uma ku syurgaKU...

ok kawan2 nak cerite sikit utk sambungan part uma ni

we will back again hihihhi, untuk kali ni nk cerite pasal pelan uma.. hrmm xpasal nak kena buat pelan uma, sedangkan ade uma kawasan aku tu  buat besar2 n cantik2 tp xkena pun buat pelan huhuhu..  by the way ms first aku nak renovate uma mmg cik abg aku nak buat plan.dah g mpjbt sekali utk  bayar  cukai harta, kebetulan ms tu time dieorg rehat pulak bahagian pelan.. dah xjadi tanya2..xpela... hrmmm samapi la alkisah aku gan cik abg pun lupa nk tnya2 pasal pelan.. smpila xbuat pelan hahahha.. satu hari smpila surat  saman utk buat pelan daripada mpjbt..apelagi la gelabah n kelam kabut la aku...

aku pun survey2 la nak buat pelan ni. mmg aku tau angaran utk buat pelan uma ni mmg  mahal , pelan sahaja rm1k ++.. melayang duit sekali lagi -((. tp xpela.. dalam pada tu jgk aku pg mpjbt utk tnya keterangan lebih lanjut mengenai pelan uma.aku g gan cik abg  pagi2 dah terpacak kt sana trus menuju kt   bahagian  BANGUNAN kata pak cik guard tu... tnya2 dgn  org mpjbt tu die kasi la  senarai2 akitek ni... then cik abg aku pun mula calling utk survey harga.. ade gak aku survey2 kat intenet ade satu ni aku tnya  bile dikira + n - semua sekali kosnye rm 2k lebih lepas diskaun die bagi rm 2100 ( duit akitek  rm600, duit enginering rm 350,  kos2mpjbt  baki daripad jumlah keseluruhannya) nama die Ssaiful die sebagai pelukis pelan n bukan akitek tp die kerja kt  akitek firm..ok gakla...
abg aku pun survey2 lagi utk mencari yg lebih murah.. bile tgk2 kt list yg mpjbt bagi tu terjumpa la satu ni.. n mmg  selalu buat  pelan.. akitek ni dah pencen  n masih aktif buat pelan adeoffice die kt  Tman Austin Perdana.ni alamat  akitek tu:-



A.Johari Chang Soon Hai, Haji
(BD/A 44)

No. 18-01, Jalan Austin Perdana 2/22
Taman Austin Perdana
81100 Johor Bahru
Negeri Johor Darul Takzim
Malaysia
Tel. 1 : 07-3510231
Tel. 2 :
Fax : 07-3510231
 
 
up`s lupa pulak nak  upload gmbr2 yg diambil.. asik membebel je aku nikan  nyet2x,.. k kejap yer...
 
tu die arkiteknye.. cik abg tgh bincang2..syyyttt aku diam2 sudah...

discuss ttg lakaran pelan uma

nampak tu.. pelan yg die buat bergulung2 klo aku yg buat pengsan mne retinye ahaks..


hah namapak tgn cik abg bebulu sikit hihihi.. sana sini  kt sana sini tunjuk lakaran pelan..

sempat lagi aku snap  salah satu  pelan customer yg lain

nila alamat dan nama ofis akitek tu, siap kt pelanygtelah dibuatnya

tu dia sign arkitek.. mahal tu..

 nila hasilnye pelan lakaran uma aku.. kejap je siapnye

yang di colourkan tu,... ruang n temopat yg telah dan akan aku buat hihihi..siap sekali dalam satu pelan

tertera sekali  nama cik abg & alamat uma aku. dengan tmpt kerja cik abg sekali.. 

cik abg tgh sign utk verifykan pelan aku

mcm susah je nak tiru sign die..panjang sangat tarik signnye..

iyeahhh... sign jgn xsign,kang x sah pelan uma ni.. sia sia je buat pelan mahal2x

ok ade sekali sign akitek tu

bukak luas sikit  pelan uma aku, dpt satu copy utk simpanan aku  hihihi





 klo nak tau pelan yg aku amik dgn arkitek ni semua sekali ialah rm 1700 xsilap aku  la... lupa la pulak hhiiiihihi... rupanye bnyk caj2 dalam buat pelan ni kan (duit enginering + akitek + mpjbt fee + denda) bayaran yg aku buat ni blum sekali  duit denda tau.. entah  brape tah kena.. ni pun tgh tunggu  approved daripada mpjbt...tunggu jela...



okla tu je dulu nnti kang aku entery lagi ek pasal pelan uma yer... coz lum sepenuhnye  lulus tp dah submit dah pelan aku kt mpjbt..lam gak  masa nye lebih kurang  ke 2 bulan mcm tu..adoiiiiiiiiiiii

ok la smbung lgi ye babai~  ~.. ^ _^

No comments:

Post a Comment